advertisement

Wednesday, 26 August 2009

Roti Jala


Nie antara menu bebuka semalam.mmg xde aper2 yg special pn.cicah ngan kuah kari ayam.boleh gak cicah ngan sambal sardin klu suka. sejak da pandai menjala roti nie boleh dikata raya ke2 mmg wajib menjala roti.minggu nie jek da 2 kali makan roti jala.semua my aunty pos depan pintu rumah. kita pn tersengih je laa.yg nie pn bkn kita buat.semua org sedekah.Tue sonok bln pose.ramai sgt yg suka sedekah.Yg kita msk cm sambal bilis kat bwh tue, ikan goreng dan sayur taugeh.malu ehh..nk tayang kat org.mana dan nk masak itu ini.blk da pukul brape.mandi, solat asar last2 jam da pukul 6.wan pun da gelisah pasal dapur dia tak berasap lg.huhuhu....zalim betul cucu dia nie.nk wat camne.klu duk sendr senang telor goreng pn jd laa.badan da penat malas nk renyah.sian wan janji ngan dia nk buat sop ikan merah last2 da xsempat tukaq ikan kembong goreng je....tengok hari nie camne.tgh intai2 resepi sop ikan merah.biasa laa i nie amatur lg bab2 dapur nie.pestime nk buat sop ikan.ntah jd...ntah tak???Resepi Roti Jala nie ina ambil umah kak hana.da slalu buat.mmg sedap.

Resepi Roti Jala
Bahan-bahan
  • 2 cawan tepung gandum
  • 2 cawan air
  • 1 bij telor
  • 1 sudu kecil garam halus
  • beberapa titik pewarna kuning
Cara:

Masukkan semua bahan dalam blender. Blend hingga semua sebati. Perapkan selama 1/2 jam. Sediakan kuali leper non-stick dan ceduk adunan dengan acuan roti jala dan tebar/kirai adunan atas kuali. Gunakan api perlahan. Masak lebih kurang 1 minit. Angkat dan gulung atau lipat ikut suka.

2 comments:

  1. Rajinnye cik adik ina nie manjala... kite tak pernah lg menjala jala nie... sarang nye pon takde.hehe

    ReplyDelete
  2. aduh!!!!mmg rajin hihihihi xperasan ker.tue time rayer jek.yg dityg nie mak cik yg buat.ho ho ho termalu pulak.perasan.konon2 kita la buat.huwaaaaa malu den

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin