advertisement

Tuesday 4 August 2009

Jus Carrot Bugs Bunny


ingat lg masa mula2 member ajak order carrot susu (nie masa blajar dulu).aku jebek abis muka.bese carrot guna wat sayur jee....al maklum laa jakun masa tue.tp baru2 nie ada org blanja jus carrot susu, calour air tue nampak cantik sgt, oren jitu....try laa rasa, tergoda tekak aku.mmg sedap.sejak tue ari2 blk keje order carrot susu.satu deai nie mmg aku da booking.abg kedai klu tgk kete aku stop depan kedai dia mmg da paham sgt....sbb selang bape minit terpancul ayat yg keluar dr mulut nie...."Bang carrot susu satu kurang manis...ais lebih tp rege xnk lebih2"!!!!hik3....jgn marah.carrot nie baik utk mata.ada sbb nape aku amalkan minum jus carrot nie.mata nie da kondem da sbb slalu sgt ngadap monitor, xkelip2 biji mata klu da ngadap benda nie....huh!!!!Alhamdullah now da ok ckit.lagipn bagus gak nk cantikkan kulit.Ptg jumaat tue blk keje tertgk laa carrot lam freezer blum berusik lg.apa lg da terbayang jus carrot kegemaranku....kali nie try ikut resepi syahmi pulak tp.mmg sedap.

Bahan2 (1 gelas sahaja):
  • 1 btg lobak merah ( saiz kecil )
  • 1 gelas air masak
  • 2 sudu susu pekat(sy isi 3s/b)
  • Gula secukup rasa (xisi pn)
  • Beberapa ketul ais
Cara2:
  • Basuh lobak & hiris. Blend dgn 1 gelas air & sedikit gula jika mahu.
  • Tapis ke dalam gelas. Masukkan susu pekat dan kacau.
  • Masukkan ketul ais. Dah sedia utk diminum


1 comment:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin