advertisement

Monday, 27 July 2009

Frest Apple Celery Juice



Ni utk lunch sabtu kemarin.byk buah apple ijau kat umah balance hantaran pertunangan abg jumaat lepas.Juice buah-buahan ni mmg feberek kami sekeluarga.gambar tue kureng menarik sgt2 sbb guna camera hp.lg pn juice tue da bercampur ngan ais br teringat nk ambil pic.tp dr segi rasa mmg umphh!!!!resepi asal dr kak fida.juice apple mmg bagus utk sistem penhadaman dan lebih jika minum ketika breakfast.cm kali nie ina tak letak saleri sbb xde.patut yer jd juice apple je la yek....ahhh peduli aper yg penting rasayer ttp sedap.next time nk try gak letak saderi.camne rasayer.xpayau ke???ubat biasa laa kan!!!kak fida, ina C&P je yek.....

Bahan (segelas besau)
  • 2 biji epal hijau - dibelah 4
  • 1 batang celery - sepanjang 2 jengkal
  • ketulan air batu - jika suka
Cara - Cara:
  1. Jika menggunakan pemerah buah eletrik,perah celery dulu dan diikuti dgn epal hijau yg dibelah 4.Bubuh ketulan ais jika suka dan terus diminum.
  2. Jika menggunakan blender atau pengisar makanan,kisar celery dan epal dengan sedikit air hingga halus,tapis jika suka dan boleh terus diminum.
  3. ***Jus ini hendaklah diminum segera untuk mendapatkan zatnya dan utk mengelakkan drpd cepat menjadi lebam.Begitu jugak dgn epal hijau,ketika hendak mengisar barulah dibelah untuk mengelakkan epal kelihatan lebam...
  4. **Seperti di dalam gambar tuu...baru bberape min. nk berposing nk amik gambar,dh nk lebam daa...lebam pon lebam lah...minum aje.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin